dimecres, 14 de març de 2018

Entusiasmats!

Hola a tots i totes!

Quines setmanes més entreteingudes...

Inici de Tallers, continuem amb els Racons i el Kuais (ja tenim els cabells!), arriba la Vella Quaresma, avancem amb l'Entusiasmat, comencem un Projecte nou (Jocs del Mediterrani)...





i aquesta setmana...English Week! Ja ho veieu, l'escola és un no parar!



VELLA QUARESMA

Ja us han explicat que hem tingut una visita a classe? Hem conegut la Vella Quaresma, una velleta que després de tanta festa amb en Carnestoltes, arriba per vigilar que fem bondat! 
La història d'aquest personatge tant curiós la teniu aquí: Conte del rei Carnestoltes i la Vella Quaresma. 

Què ens ha portat la Vella Quaresma? Una missió per cada setmana. Com s'explica en el conte, aquesta dona té ni més ni menys que set cames! Cada setmana representa una de les seves cames, en la que haurem de cumplir el que ella ens mani, doncs ens ajudarà a fer millor les coses, potser les que més ens costen. Nosaltres ja ens hem proposat esforçar-nos, doncs sabem que cada divendres rebrem un premi si així ho fem. El propòsit d'aquesta setmana consisteix en "Seure bé a la cadira mentre treballem". Mantenir una bona postura en el treball individual és important per fer afiançar bon hàbit de treball, d'estudi...els manté més concentrats, el traç es controla millor, la higiene postural és saludable, les feinetes surten més polides... De ben segur que divendres tots rebem l'estrelleta somrient com a premi per aquest esforç...!!!

Aquí teniu la cançó de la Vella Quaresma que anem cantant a l'escola!

TALLERS!

Ja fa dies que cada dimecres fem els Tallers, i els nens de P3, tot i ser nous en aquesta activitat, estan súper engrescats. Ja hem començat a rotar pels diversos tallers, coneixent nous companys de l'escola d'altres cursos i també altres professors. Els agrada fer activitats diferents, canviar d'espai...en definitiva, descobrir coses noves. Aquí teniu els petits fent alguns dels tallers d'enguany!


























ENTUSIASMATS!


L'Entusiasmat forma part de la rutina diària de l'escola. Com vam explicar a la reunió d'inici de curs, és la metodologia i editorial que treballa les Matemàtiques per l'etapa d'Educació Infantil. Per ells és una estona lúdica on els continguts van apareixent de forma espontània, oferint un ventall ampli i divers d'activitats. Està basada en la teoria de les intel·ligències múltiples, que demostra que cada nen té una o diverses intel·ligències desenvolupades, de manera que cada nen o nena assimila la realitat de formes diferents (una de forma més visual, altres més verbal, o corporal...). L'Entusiasmat garanteix la presentació de cada contingut de diferents formes, de manera que tots puguin accedir als conceptes com els sigui més favorable. Per exemple, si presentem la forma geomètrica circular, ho podem fer cantant, manipulant, dibuixant, jugant, mitjançant un problema matemàtic, etc., i així cada alumne té la seva oportunitat per captar aquell concepte.

Les sessions les realitzem sempre després del pati, i sempre manté una estructura concreta: veiem els BITS de la setmana (numerals, geomètrics...), comptatge en grup ascendent i descendent fins al 10, ressolució de 3 problemes matemàtics curts de càlcul  mental, 20 minuts d'activitats i jocs (és el gruix de la sessió on es treballen més a fons els continguts de l'àmbit que sigui), 5 minuts de reflexió i feineta final. Ells ja tenen molt integrada aquesta rutina, i els agrada molt, doncs aprenen passant-s'ho bé i desde els seus propis interessos, ja que es dóna un paper important a l'esperit crític de l'alumne, donant espais pel raonament i l'exploració. El mestre és un guia que acompanya l'aprenentatge en tot moment, sense deixar de banda l'espontaneïtat dels nens i aprofitant-la per reconduïr i/o enriquir la sessió.
En aquest moment, hem treballat i continuem fent-ho amb la quantitat del 0 al 4, intentem traçar aquests nombres, coneixem les propietats del cercle, quadrat i triangle i mirem de dibuixar aquestes formes, comptem fins a 10, realitzem problemes senzills amb suma i resta fins el 3, distingim conceptes contraris de mesura (alt, baix, llarg, curt, obert, tancat...), fem sèries amb patrons de 2 i 3 criteris, juguem amb blocs lògics, geoplans, regletes cuisinare...
Aquí podeu veure com ens ho passem enraonant, calculant, mesurant, comptant, dibuixant...gairebé sense adonar-nos!










EL MÓN DE LES LLETRES


A més, no oblidem el treball de lectoescriptura que hem iniciat. Ja fa dies que hem tret la fotografia que teníem al costat del nostre nom. De manera que, per saber què hi posa als cartells, ens hem de fixar en les lletres: la inicial, les lletres del mig, les del final... Comencem a descobrir que hi ha companys que també ténen la mateixa lletra que nosaltres, que els podem agrupar per inicials, que podem confegir el nostre nom amb lletres soltes, que repassant el nostre nom anem assimilant el traç de les lletres...Alguns ja s'atreveixen a fer el nom tot sols!

Els racons de lectoescriptura, les rutines de passar llista, els jocs amb els noms de la classe, repassar grafies, el treball de la motricitat fina, les feinetes del dia a dia...els fan més conscients del codi escrit i poc a poc anem descobrint què amaguen les lletres, a més els van preparant per la habilitat d'escriure.
Associar el so i la grafia és el pas previ a la lectura, per això remarquem que es pronunciï el so de la lletra (Diem "rrrrr" enlloc de "erre" o "fffff" enlloc de "efa"). Tot el material de l'escola va marcat amb el seu nom, sense la fotografia, per que vagin fixant-se en les seves lletres, que és d'on parteix aquest treball de la lectoescriptura. El treball de la lectoescriptura, és per tant, global, gradual, evolutiu.










Fins la propera actualització famílies!
Cari i Raquel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada